De outback!
20 januari 2016 - Marvel Loch, Australië
Ik heb weer even tijd gevonden om een nieuw blogje te schrijven en jullie een nieuwe update te geven van hoe het mij vergaat hier in het prachtige Australië!
De laatste keer dat ik schreef had ik geen idee wat ik zou gaan doen, maar ondertussen heb ik een baan in een country pub in Marvel Loch! Ik zal straks vertellen hoe ik hier aan kom etc. maar eerst terug naar december!
Weinig nieuws te vertellen over het werken en wonen daar in grass valley, het was wel fijn dat ik daar nog even kon blijven om te bedenken wat ik zou gaan doen! Met kerst ben ik een avond richting Renée gegaan, in Merredin, super gezellige avond gehad daar! Een nacht,want de volgende dag moest ik op tijd weer terug, om alle beesten van hun behoeften te voorzien! Aangezien Milly, Grant, Bina en de kids er niet waren, moest ik niet alleen de beesten van Bina doen, maar ook die van Milly en Grant!
In de avond fijn geskypet met zus, en Kalea weer gezien! Zo fijn! Wat groeit die snel, en ze praat al zo veel.. Zo jammer dat ik dat allemaal moet missen..
Tweede kerstdag geskypet met de hele familie, wat ook heel fijn was! Zo goed om iedereen weer even te zien en te horen!
De mensen waar ik verblijf bieden mij hun appartement aan in Cottesloe, Perth, omdat ik nog geen plan heb, supertof! Het is een appartement aan het strand, en daar zeg ik uiteraard geen nee tegen! Maandag de 28e zal ik hier weg gaan en die kant op gaan.
In de ochtend stuur ik nog een mailtje voor werk, en binnen 15min wordt ik terug gebeld! Na een leuk gesprek van bijna een half uur, ben ik aangenomen! Het is in een country pub in Marvel loch, en ik kan 4 januari beginnen. Super blij mee! Even een paar weken werken, wat geld bij elkaar sprokkelen, en weer door!
Ik rij met een gerust hart richting Cottesloe!
Aangekomen bij het appartement denk ik dat ik droom! Wat een pracht! Vlakbij het strand, gloednieuw appartement, twee slaapkamers, toplocatie! Hier vermaak ik mij wel deze week!
Ik heb gevraagd of Renée en Talon (canadese jongen die met Renée samen werkt en woont in Merredin) hier met oud en nieuw en dat weekend ook mogen verblijven, omdat we zaterdag gaan skydiven in Perth(!!!!) en dat is goed! Top!
Woensdag ga ik naar fremantle, ik ben verliefd op fremantle, vanaf de eerste keer dat ik daar kwam en nu ik er 15min vandaan zit, rij ik vandaag die kant op! Ik parkeer de auto en betaal voor de hele dag,ondanks dat ik alleen ben, ben ik van plan om hier lekker de hele dag te vertoeven! Ik haal lekker een cappuccino op de cappuccino strip, ik ga lekker window-shoppen (ik kan natuurlijk weinig kopen, aangezien mijn backpack vol zit :( ), en ik slenter wat door freo.. En dan, zie ik ineens een bekende lopen! Omg, hoe toevalig! Jessie loopt ineens voor me, met een paar andere meiden! (Jessie, die ik heb leren kennen in Sydney, weer opgezocht in perth, en later nog een weekje mee in Bunbury heb gezeten, gaat ook de 24e naar nieuw zeeland) wat een toeval! De rest van de dag met deze meiden doorgebracht, lekker geluncht, biertje gedronken, en savonds lekker aan de pizza!
Donderdag is oud en nieuw, ik haal talon en Renée op van het station. Jeej! Gezelligheid! We slaan wat alcohol in, lekker borrelen en 's avonds in de bar nog geborreld, leuke avond gehad, geen vuurwerk gezien overigens!
Vrijdag is een lekker lui dagje, met zenuwen voor zaterdag, omdat we dan gaan skydiven! Helaas schijnt het weer niet zo best te worden, dus fingers crossed dat het door gaat!
Helaas krijgen we zaterdag toch te horen dat het skydiven niet door gaat, vanwege weersomstandigheden.. Die moeten we dus voor een ander moment bewaren.. Gelukkig mogen we omdat het door hun afgelast is, op meerdere plekken in Australië alsnog boeken! Wordt vervolgd dus.. ;)
Zondag rijden we naar Merredin, daar blijf ik weer een nachtje bij Renée pitten, zodat ik maandag niet zo ver meer hoef te rijden naar Marvel loch!
Maandag om 12u wordt ik verwacht in dit afgelegen dorp!
Als ik Marvel Loch in kom rijden kijk ik mijn ogen uit.. Er is helemaal niks hier.. Echt niks..! Een verlaten straat, welgeteld een motel/pub, en een postkantoor.. Dit wordt wat.. Milly komt aangelopen, een aardige dame van in de 60,die de pub hier runt. Ik krijg een motelkamer aangewezen, en krijg een kleine rondleiding. Ze verteld dat marvel loch maar 30 (!) vaste inwoners telt! Daarnaast hebben deze nog kinderen, en dan zijn er een paar honderd mijnwerkers die hier werken en gerouleerd in de "kampen" wonen.
Na een inleiding over hoe de kassa werkt etc. word ik die avond voor de leeuwen gegooid! Ik moet in mijn eentje de bar draaien en milly en rhianne werken in de keuken; pizza's en verschillende frituurmaaltjes! Ik sta uren te turen op de kassa om de producten aan te slaan, heb geen idee welk bier ze bestellen, kom met het verkeerde aanzetten, pff wat een avond! Aan het einde van de avond heb ik het gelukkig een beetje in de vingers! En ik vind het nog leuk ook! Een kroeg vol mannen, wat wil je nog meer ;) hahaha
Dinsdag werd ik vergezeld door Molly, een meisje, begin 20 uit de UK. Aangezien hier weinig te doen is in de buurt, hoopte ik echt dat het een leuke meid was! En gelukkig, Molly is een gezellige meid, waar ik mee kan lachen, lekker down to earth, niet moeilijk, dus dat is top!
We zouden 6dagen in de week werken en de donderdag vrij hebben, omdat de pub dan dicht zou gaan, maar dat ging niet door, omdat milly de pub open wilt houden. We hebben die week dus de hele week doorgewerkt, gelukkig geen lange dagen en bij gebrek aan things to do, no worries!
Behalve de mijnwerkers zitten er aan de bar ook een aantal locals, van die oudere mannen, veel baarden, veel alcohol, er rennen geregeld wat kinderen door de pub heen (laat me niet beginnen over de ouders van deze kinderen; wat doe je je kind aan om die hier in dit afgelegen gehucht te laten opgroeien? Weinig andere kinderen van dezelfde leeftijd, school is 30km verderop en als ze naar de middelbare school gaan, wordt dat dus een boarding school.. Een aantal jonge meiden die met de mijnwerkers, leeftijd ik-had-je-vader-kunnen-zijn aan de zuip gaan, heel vreemd, iinteressante mensen hier..)
Goed, onwijs aardige mensen hier, dat staat voorop! Jelly(iedereen heeft hier zo'n beetje een bijnaam), man die geregeld lekker aan het bier zit, ouder, mist een aantal tanden, weet wel iets te doen in de omgeving; hij wilt ons wel mee nemen naar karalee rock, om te zwemmen in een dam! Normaal gesproken zou ik nooit met deze man op pad zijn gegaan, maar op de een of andere manier is dat hier zo anders..! Onwijs aardige man, dus we gaan gewoon! Ik hoop dat ie niet al in de ochtend begint met alcohol ;) Valt allemaal gelukkig mee, hij haalt ons op bij de pub en we hebben heerlijk gezwommen!
Maandag is het drukker in de pub, dan is namelijk shift-change; de mannen gaan van dag naar nachtdienst, en zijn 24 uur vrij(ze werken hier in de mijn 12uur op een dag, 14dagen lang en gaan dan een week naar huis, dit is het gemiddelde, en zijn er met andere roosters). De avond van shift change is drukker dan normaal, om 22u gaat de kroeg dicht en gaat het feest ergens anders verder! Wij worden uitgenodigd om mee te gaan, en dat doen we dan ook! Die ochtend rol ik veel te laat me bed in, maar heb een onwijs leuke avond gehad!
Dinsdag is er weer een shiftchange, wij worden weer uitgenodigd, dezemannen vragen zelfs wat wij drinken en kopen het voor ons, volgens milly heel normaal, dus prima! Weer een onwijs gezellige avond gehad! Leuk om de mannen wat beter te leren kennen! Deze mannen werken in de mijn echt onder de grond, en gaan voor ons vragen aan de baas of wij een kijkje mogen nemen in de mijn!
Woensdag is dan eindelijk mijn vrije dag! In mijn eentje, uhm, gezellig.. Haha gelukkig is molly overdag ook vrij en gaan we naar het zwembad! Om 17u begint haar dienst, en ik, heb weinig te doen. Er is niks in de buurt, we hebben geen tv, iedereen is aan het werk of in de pub, dus ja, ik ga ook maar naar de pub!
De dagen vullen we met lezen, ritjes naar Southern Cross, project werk, de was, en andere onzin.. Soms wat saai, maar het is niet anders. Gelukkig is het werk in de pub leuk. We krijgen veel complimenten van Milly, de manager, dat we het goed doen!
Pokey (ja echt bijna iedereen heeft hier ren bijzondere bijnaam) is een local, een man van halverwege de 50,die regelmatig een "fuck" in zijn zinnen gooit. Ik heb een zwak voor hem, met zijn "scruffy" uiterlijk (lang haar, baard, cowboyhoed op), gescheld, en stiekem een klein hartje is hij wel een favorietje. Hij vraagt of we met hem willen vissen, want hij weet de goede plekjes, dus dat moeten we zeker een keer doen! Een van de mijnwerkers hoort dit, en vraagt of hij ook mee mag, "nee, alleen mensen die niet onthoiden waar het is, of dus weg gaan"
Hij brengt ons dat weekend een grote zak met giga scallops en prawns, klaargemaakt en wel! Heerlijk!
Zondag gaan we met Steve en Harley(neefje van Steve) schieten! Zij wonen en werken op een boerderij in de buurt en hebben ons uitgenodigd. Steve fixt nog even mijn auto, de held! Supertoffe ochtend gehad, schieten op targets, blikjes, flessen etc. En daarna met de mannen een paar biertjes gedronken!
We hebben nog niks gehoord over de mijn ingaan en Milly zegt dat we maar niet te veel moeten hopen, omdat er meerdere barmeiden te horen krijgen dat ze mogen kijken, maar dit bijna nooit gebeurt..
We worden echter in mess opgezocht door een van de mannen, die zegt het vanavond te gaan vragen, en noteert telefoonnummer, hij laat het ons morgen weten!
En het gaat door! Woehoe! Zo blij! Maandag na onze shift worden we opgehaald door een van de mannen, we rijden richting de mijn en hij legt in het kort uit wat ze zo'n beetje doen. Als we daar aankomen moethij zelf al weer snel onder de grond aan het werk, maar Kane staat klaar om ons "op te zadelen" en rondleiding te geven! We krijgen een overal, laarzen, helm, riem met een mega zwaar vreemd ding eraan, wat onze "lifesaver" schijnt te zijn. Helaas vergeten om even een fotootje te schieten! Op het terrein zelf mogen we overigens absoluut geen foto's maken..
We gaan op pad, een rondleiding op het terrein en gewapend met oordoppen gaan we dan de mijn in! Wow, dit is echt heel bijzonder! Het is echt pikkedonker en erg warm in de mijn! Kane verteld van alles en laat ons van alles zien, te veel om op in te gaan! We mogen aan het eind zelf nog even boren in de goudmijn en op te terugweg omhoog zet hij ons af bij een escapetunnel en mogen we via een ladder omhoog klimmen! Wat een avontuur! Ruim twee uur later zijn we weer boven de grond en worden we weer terug gebracht naar de pub! echt te gek, superblij dat deze mannen dit, en zo snel ook, voor ons hebben geregeld!
De reden dat ik in de outback wilde werken, is om locals te ontmoeten en dingen te doen die je anders niet zou doen, om te zien hoe zij hier wonen, in de hoop dat ze mij een kijkje in hun leven wilde geven, en binnen twee weken heb ik al aardig wat mooie dingen mogen meemaken hier! Wat een onwijs lieve mensen! Echt te gek!
Dit was het weer even voor nu!
See ya!
De laatste keer dat ik schreef had ik geen idee wat ik zou gaan doen, maar ondertussen heb ik een baan in een country pub in Marvel Loch! Ik zal straks vertellen hoe ik hier aan kom etc. maar eerst terug naar december!
Weinig nieuws te vertellen over het werken en wonen daar in grass valley, het was wel fijn dat ik daar nog even kon blijven om te bedenken wat ik zou gaan doen! Met kerst ben ik een avond richting Renée gegaan, in Merredin, super gezellige avond gehad daar! Een nacht,want de volgende dag moest ik op tijd weer terug, om alle beesten van hun behoeften te voorzien! Aangezien Milly, Grant, Bina en de kids er niet waren, moest ik niet alleen de beesten van Bina doen, maar ook die van Milly en Grant!
In de avond fijn geskypet met zus, en Kalea weer gezien! Zo fijn! Wat groeit die snel, en ze praat al zo veel.. Zo jammer dat ik dat allemaal moet missen..
Tweede kerstdag geskypet met de hele familie, wat ook heel fijn was! Zo goed om iedereen weer even te zien en te horen!
De mensen waar ik verblijf bieden mij hun appartement aan in Cottesloe, Perth, omdat ik nog geen plan heb, supertof! Het is een appartement aan het strand, en daar zeg ik uiteraard geen nee tegen! Maandag de 28e zal ik hier weg gaan en die kant op gaan.
In de ochtend stuur ik nog een mailtje voor werk, en binnen 15min wordt ik terug gebeld! Na een leuk gesprek van bijna een half uur, ben ik aangenomen! Het is in een country pub in Marvel loch, en ik kan 4 januari beginnen. Super blij mee! Even een paar weken werken, wat geld bij elkaar sprokkelen, en weer door!
Ik rij met een gerust hart richting Cottesloe!
Aangekomen bij het appartement denk ik dat ik droom! Wat een pracht! Vlakbij het strand, gloednieuw appartement, twee slaapkamers, toplocatie! Hier vermaak ik mij wel deze week!
Ik heb gevraagd of Renée en Talon (canadese jongen die met Renée samen werkt en woont in Merredin) hier met oud en nieuw en dat weekend ook mogen verblijven, omdat we zaterdag gaan skydiven in Perth(!!!!) en dat is goed! Top!
Woensdag ga ik naar fremantle, ik ben verliefd op fremantle, vanaf de eerste keer dat ik daar kwam en nu ik er 15min vandaan zit, rij ik vandaag die kant op! Ik parkeer de auto en betaal voor de hele dag,ondanks dat ik alleen ben, ben ik van plan om hier lekker de hele dag te vertoeven! Ik haal lekker een cappuccino op de cappuccino strip, ik ga lekker window-shoppen (ik kan natuurlijk weinig kopen, aangezien mijn backpack vol zit :( ), en ik slenter wat door freo.. En dan, zie ik ineens een bekende lopen! Omg, hoe toevalig! Jessie loopt ineens voor me, met een paar andere meiden! (Jessie, die ik heb leren kennen in Sydney, weer opgezocht in perth, en later nog een weekje mee in Bunbury heb gezeten, gaat ook de 24e naar nieuw zeeland) wat een toeval! De rest van de dag met deze meiden doorgebracht, lekker geluncht, biertje gedronken, en savonds lekker aan de pizza!
Donderdag is oud en nieuw, ik haal talon en Renée op van het station. Jeej! Gezelligheid! We slaan wat alcohol in, lekker borrelen en 's avonds in de bar nog geborreld, leuke avond gehad, geen vuurwerk gezien overigens!
Vrijdag is een lekker lui dagje, met zenuwen voor zaterdag, omdat we dan gaan skydiven! Helaas schijnt het weer niet zo best te worden, dus fingers crossed dat het door gaat!
Helaas krijgen we zaterdag toch te horen dat het skydiven niet door gaat, vanwege weersomstandigheden.. Die moeten we dus voor een ander moment bewaren.. Gelukkig mogen we omdat het door hun afgelast is, op meerdere plekken in Australië alsnog boeken! Wordt vervolgd dus.. ;)
Zondag rijden we naar Merredin, daar blijf ik weer een nachtje bij Renée pitten, zodat ik maandag niet zo ver meer hoef te rijden naar Marvel loch!
Maandag om 12u wordt ik verwacht in dit afgelegen dorp!
Als ik Marvel Loch in kom rijden kijk ik mijn ogen uit.. Er is helemaal niks hier.. Echt niks..! Een verlaten straat, welgeteld een motel/pub, en een postkantoor.. Dit wordt wat.. Milly komt aangelopen, een aardige dame van in de 60,die de pub hier runt. Ik krijg een motelkamer aangewezen, en krijg een kleine rondleiding. Ze verteld dat marvel loch maar 30 (!) vaste inwoners telt! Daarnaast hebben deze nog kinderen, en dan zijn er een paar honderd mijnwerkers die hier werken en gerouleerd in de "kampen" wonen.
Na een inleiding over hoe de kassa werkt etc. word ik die avond voor de leeuwen gegooid! Ik moet in mijn eentje de bar draaien en milly en rhianne werken in de keuken; pizza's en verschillende frituurmaaltjes! Ik sta uren te turen op de kassa om de producten aan te slaan, heb geen idee welk bier ze bestellen, kom met het verkeerde aanzetten, pff wat een avond! Aan het einde van de avond heb ik het gelukkig een beetje in de vingers! En ik vind het nog leuk ook! Een kroeg vol mannen, wat wil je nog meer ;) hahaha
Dinsdag werd ik vergezeld door Molly, een meisje, begin 20 uit de UK. Aangezien hier weinig te doen is in de buurt, hoopte ik echt dat het een leuke meid was! En gelukkig, Molly is een gezellige meid, waar ik mee kan lachen, lekker down to earth, niet moeilijk, dus dat is top!
We zouden 6dagen in de week werken en de donderdag vrij hebben, omdat de pub dan dicht zou gaan, maar dat ging niet door, omdat milly de pub open wilt houden. We hebben die week dus de hele week doorgewerkt, gelukkig geen lange dagen en bij gebrek aan things to do, no worries!
Behalve de mijnwerkers zitten er aan de bar ook een aantal locals, van die oudere mannen, veel baarden, veel alcohol, er rennen geregeld wat kinderen door de pub heen (laat me niet beginnen over de ouders van deze kinderen; wat doe je je kind aan om die hier in dit afgelegen gehucht te laten opgroeien? Weinig andere kinderen van dezelfde leeftijd, school is 30km verderop en als ze naar de middelbare school gaan, wordt dat dus een boarding school.. Een aantal jonge meiden die met de mijnwerkers, leeftijd ik-had-je-vader-kunnen-zijn aan de zuip gaan, heel vreemd, iinteressante mensen hier..)
Goed, onwijs aardige mensen hier, dat staat voorop! Jelly(iedereen heeft hier zo'n beetje een bijnaam), man die geregeld lekker aan het bier zit, ouder, mist een aantal tanden, weet wel iets te doen in de omgeving; hij wilt ons wel mee nemen naar karalee rock, om te zwemmen in een dam! Normaal gesproken zou ik nooit met deze man op pad zijn gegaan, maar op de een of andere manier is dat hier zo anders..! Onwijs aardige man, dus we gaan gewoon! Ik hoop dat ie niet al in de ochtend begint met alcohol ;) Valt allemaal gelukkig mee, hij haalt ons op bij de pub en we hebben heerlijk gezwommen!
Maandag is het drukker in de pub, dan is namelijk shift-change; de mannen gaan van dag naar nachtdienst, en zijn 24 uur vrij(ze werken hier in de mijn 12uur op een dag, 14dagen lang en gaan dan een week naar huis, dit is het gemiddelde, en zijn er met andere roosters). De avond van shift change is drukker dan normaal, om 22u gaat de kroeg dicht en gaat het feest ergens anders verder! Wij worden uitgenodigd om mee te gaan, en dat doen we dan ook! Die ochtend rol ik veel te laat me bed in, maar heb een onwijs leuke avond gehad!
Dinsdag is er weer een shiftchange, wij worden weer uitgenodigd, dezemannen vragen zelfs wat wij drinken en kopen het voor ons, volgens milly heel normaal, dus prima! Weer een onwijs gezellige avond gehad! Leuk om de mannen wat beter te leren kennen! Deze mannen werken in de mijn echt onder de grond, en gaan voor ons vragen aan de baas of wij een kijkje mogen nemen in de mijn!
Woensdag is dan eindelijk mijn vrije dag! In mijn eentje, uhm, gezellig.. Haha gelukkig is molly overdag ook vrij en gaan we naar het zwembad! Om 17u begint haar dienst, en ik, heb weinig te doen. Er is niks in de buurt, we hebben geen tv, iedereen is aan het werk of in de pub, dus ja, ik ga ook maar naar de pub!
De dagen vullen we met lezen, ritjes naar Southern Cross, project werk, de was, en andere onzin.. Soms wat saai, maar het is niet anders. Gelukkig is het werk in de pub leuk. We krijgen veel complimenten van Milly, de manager, dat we het goed doen!
Pokey (ja echt bijna iedereen heeft hier ren bijzondere bijnaam) is een local, een man van halverwege de 50,die regelmatig een "fuck" in zijn zinnen gooit. Ik heb een zwak voor hem, met zijn "scruffy" uiterlijk (lang haar, baard, cowboyhoed op), gescheld, en stiekem een klein hartje is hij wel een favorietje. Hij vraagt of we met hem willen vissen, want hij weet de goede plekjes, dus dat moeten we zeker een keer doen! Een van de mijnwerkers hoort dit, en vraagt of hij ook mee mag, "nee, alleen mensen die niet onthoiden waar het is, of dus weg gaan"
Hij brengt ons dat weekend een grote zak met giga scallops en prawns, klaargemaakt en wel! Heerlijk!
Zondag gaan we met Steve en Harley(neefje van Steve) schieten! Zij wonen en werken op een boerderij in de buurt en hebben ons uitgenodigd. Steve fixt nog even mijn auto, de held! Supertoffe ochtend gehad, schieten op targets, blikjes, flessen etc. En daarna met de mannen een paar biertjes gedronken!
We hebben nog niks gehoord over de mijn ingaan en Milly zegt dat we maar niet te veel moeten hopen, omdat er meerdere barmeiden te horen krijgen dat ze mogen kijken, maar dit bijna nooit gebeurt..
We worden echter in mess opgezocht door een van de mannen, die zegt het vanavond te gaan vragen, en noteert telefoonnummer, hij laat het ons morgen weten!
En het gaat door! Woehoe! Zo blij! Maandag na onze shift worden we opgehaald door een van de mannen, we rijden richting de mijn en hij legt in het kort uit wat ze zo'n beetje doen. Als we daar aankomen moethij zelf al weer snel onder de grond aan het werk, maar Kane staat klaar om ons "op te zadelen" en rondleiding te geven! We krijgen een overal, laarzen, helm, riem met een mega zwaar vreemd ding eraan, wat onze "lifesaver" schijnt te zijn. Helaas vergeten om even een fotootje te schieten! Op het terrein zelf mogen we overigens absoluut geen foto's maken..
We gaan op pad, een rondleiding op het terrein en gewapend met oordoppen gaan we dan de mijn in! Wow, dit is echt heel bijzonder! Het is echt pikkedonker en erg warm in de mijn! Kane verteld van alles en laat ons van alles zien, te veel om op in te gaan! We mogen aan het eind zelf nog even boren in de goudmijn en op te terugweg omhoog zet hij ons af bij een escapetunnel en mogen we via een ladder omhoog klimmen! Wat een avontuur! Ruim twee uur later zijn we weer boven de grond en worden we weer terug gebracht naar de pub! echt te gek, superblij dat deze mannen dit, en zo snel ook, voor ons hebben geregeld!
De reden dat ik in de outback wilde werken, is om locals te ontmoeten en dingen te doen die je anders niet zou doen, om te zien hoe zij hier wonen, in de hoop dat ze mij een kijkje in hun leven wilde geven, en binnen twee weken heb ik al aardig wat mooie dingen mogen meemaken hier! Wat een onwijs lieve mensen! Echt te gek!
Dit was het weer even voor nu!
See ya!

Leuk om te lezen. Ik ben ook aardig verslaafd aan Australië. Net weer twee weken terug van mijn zesde keer Australië. Was er zes weken. Lopend en hardlopend 1500 km afgelegd van Darwin naar Alice Springs. freo is idd leuk. Ooit vandaan wezen roeien de Indische oceaan op. Heel veel plezier daar. Enjoy!!!
Groet,
Ralph
Hier in Nederland gaat alles goed. Lieke kan nu buiten lopen, als ik haar handjes vast hou. En Tessa leerde mij gisteren hoe je You Tube kunt kijken via je mobiel op de televisie. Dan kunnen wij gekke dansjes doen. Veel plezier nog xxx
Als ik je verhalen lees, denk ik: waarom wil ze nog naar dat drukke, gehaastte en volgebouwde Nederland? Het lijkt wel of het leven in Australie veel meer te bieden heeft.
Ik wens je heel veel plezier en hoop dat je nog veel leuke en mooie momenten, mensen en ervaringen mag meemaken. Die je uiteraard met ons deelt :-)
Groetjes
Lia Bakker
Super leuk om je blog weer te lezen. Wat een leuke ontmoetingen en uitstapjes. Heb je allemaal goed voor elkaar gekregen ;) Kijk uit naar je volgende blog. xxx
Wat weer fantastisch om te lezen. Mijn jaloezie-meter is nog steeds stijgende.
Groetjes en liefs, Paps.
Klinkt supertof Ralph! Jij beleeft ook aardig wat mooie avonturen!
En Lia, ik denk er ook nog steeds over na om te gaan werken voor een tweede jaar visum, zodat ik nog een jaar terug kan!
En Susanne, ja de targets geraakt, maar gevaarlijk,nee hoor! Fijn dat je lekker met Like aan de wandel kan!
Liefs van mij!
Ik heb gewoon een paar blogs gemist, en net heerlijk gelezen met een plaid en de laptop liggend op de bank :-)
Wat kan jij geweldig schrijven, echt genieten om te lezen wat voor avonturen jij allemaal samen met andere lieve mensen hebt meegemaakt.
Dit grote avontuur is iets wat niemand jouw ooit meer af zal pakken, en waarvan vele mensen dromen maar het niet kunnen of durven waar te maken om wat voor reden dan ook. Maar you dit it en ik ben trots op jouw!
Heeeel veeel plezier nog daar, en veel succes met alles wat nog op je pad gaat komen,
Xx Caro
Kus je zus
Geniet van alles wat je meemaakt! Maar volgens ons gaat dat je prima af.
Dikke knuffel, Gerard en mams