Back to Perth!

14 maart 2016 - Nollamara, Australië

Hallo allemaal!
Het is weer zo ver! Tijd om jullie weer een up-date te geven!

Ik zal jullie eerst bijpraten over het leven in Marvel loch, het werk in de pub, en hoe we het hebben overleefd (ja "overleefd", marvel loch, het is niet goed uit te leggen hoe het is om daar te bivakkeren.. Menig man heeft ons gevraagd hoe we dit in hemelsnaam vertellen aan anderen, ik ga mijn best doen.. Maar de omschrijving zal nooit goed genoeg zijn)
Onze dagen zijn lang, echt lang, er is weinig vermaak in de omgeving, dus wij zitten geregeld voor ons huisje, of in de koelte van de airco in het huisje.. Ik heb onwijs veel boeken gelezen, en molly en ik werden af en toe langzaam gek, de meest vreemde vragen werden gesteld voor een beetje dialoog, we doen dierengeluiden na en slechte grappen worden verteld.. We gaan geregeld naar de gym, lopen een rondje in het spookstadje, etc.
Af en toe gaan we erop uit: we hadden op 23 januari gepland om naar Kalgoorlie te gaan, voordat onze dienst begint zijn we weer terug. Het is een ritje van ruim drie uur, wat ik ondertussen niet meer erg is, ik ben het zo gewend om ff 3uur te rijden, dat het net zo gewoon is geworden als dat ritje van een half uur naar je werk.. Goed, wij die kant op, Milly (pubmanager) vod het geweldig, stond te juichen, en riep 'you're going on a holiday!' Wij waren dus helemaal vol van Kalgoorlie, we hadden er helemaal zin in, drie en een half uur in die verdomde auto, en zo geweldig was het niet.. Wat een domper..! Wel eindelijk onze lekkere koffie gehad! Want dat hebben zo ook niet in ML.. Ach.. We zijn er wel op uit gegaan!

Dinsdag is er weer een leuke shiftchange, van de underground crew, onwijs toffe avond gehad! De mannen namen ons mee naar hun "bushcamp", vlakbij de pub, in de bush-bush. Muziek knalde uit een auto, iedereen had drank mee, een kampvuur, het was geweldig! Alleen, er was geen wc.. Hier in Australië wordt ik nog een volleerd wildplasser.. Ietwat angstig, gewapend met een zaklamp het duister in (het is hier in Australië dus echt donker, pikzwart, op veel plekken, niet zo licht als in nl), het is niet mijn ding, maar uiteindelijk heb je weinig keuze ;)
De nacht duurde lang, en om 4.30 gaat de mess open voor het ontbijt (voor de mannen die vroege dienst hebben, of dus voor ons, lekker aan de borrel, krijg je knaagjes van!), dus wij natuurlijk de mannen overgehaald om even een ontbijtje te scoren! Met z'n 5e die kant op, geniaal de blikken die je krijgt van anderen!

Woensdag is mijn vrije dag, en ik heb met Steve afgesproken dat ik mee ga schieten vanavond! Normaal schiet ie vossen, kangaroo's, konijnen, maar omdat ik mee ga, laat ie de kangaroo's en vossen zitten.. Ik heb gezegd dat ik wel een keer mee wil, en konijnen wil schieten om te eten, maar iets schieten en voor dood achter laten kan ik niet aan..
Zoiezo had ik bedacht dat ik waarschijnlijk 0 dieren zal schieten, aangezien ze bewegen zeg maar, en niet netjes voor me zullen gaan zitten..
Goed, we gaan spotlight schieten, oftewel, we wachten tot de zon compleet onder is, dan gaan we met de auto de paddocks af, met een groot spotlicht. Ik zit naast Steve, met een geweer, als we een konijn zien, spring ik uit de auto, richt, en schiet.. hahaha, zie je me al gaan..! Ik ben natuurlijk veel te traag, en krijg dat ook even te horen, maar dan.. Ja hoor, ik schiet er niet 1,maar 2! Potverdorie, die zag ik niet aankomen.. We gaan nog op zoek naar nr 3,maar er laten zich niet veel konijnen zien.Als we terugrijden, stoppen we ineens ergens op een verlaten weggetje, de konijnen worden even voor me neus gevild, en ik word er niet eens misselijk van, het is een schoon klusje! De volgende dag krijg ik een heerlijk konijnen stoofpotje bezorgd!

We hebben de gasten van de underground crew verteld over Karalee rock, en zij willen hier ook eens gaan kijken, die maandag rijden we met hen die kant op.. We gaan met Dave, Ando en Bill die kant op, en gaan(ja sserieus) met drie (!) auto's.. Ze willen graag bush (dus niet over verharde wegen) die kant op, en trots als ze zijn, moet dat ieder voor zich.. Deze route kost ons alleen zo veel tijd, dat we uiteindelijk maar 20min in het water hebben.. Snel weer terug voor mess en de pub!
Zaterdag zijn we uitgenodigd om bij Steve, Jarred en Marcus te lunchen. Ze hebben een lekker maaltje bereid en na de lunch stappen we op motorbikes en quads en scheuren we over zijn land! Supertof, hij heeft ook een racetrack gemaakt, maar die slaan wij over, ik hoef geen gebroken onderdelen hier in Australië..

Vrijdag gaan we yabbie vissen met Pokey, we gooien vallen uit in verschillende dammen en halen ze weer op. Tussendoor gaan we voor lunch naar Bruce, ook een local en maatje van Pokey. Hij maakt een roastdinner voor ons, jammie! In de avond komt pokey onze vangst gekookt en wel afleveren, en we hebben weer een heerlijk yabbie feest! We worden veel te veel verwend door pokey, hij komt ons geregeld yabbies, prawns en scalops brengen!
Donderdag is mijn laatste dienst! Mijn verwachting is: lege pub, donderdag is iedere keer leeg, dus verwacht een saaie dienst.. Echter weten de mannen dat het onze laatste dag is, dus komen er toch nog heel wat! Superlief! Prima laatste avond dus! Een van de mannen zingt zelfs nog een nederlands liedje voor me (okay, niet geheel vrijwillig, ik hield zijn biertje achter :p) die molly hem geleerd had, en die ik haar geleerd had, geniaal!
Vrijdag ochtend voordat we weg gaan gaan we nog even de pub in, de mannen van de nachtdienst vroegen of we nog afscheid kwamen nemen, natuurlijk doen we dat!
En dan is het tijd om ML te verlaten! We rijden naar Perth! Als we de hoge gebouwen zien, en zelfs stoplichten en mensen, beginnen we beide spontaan te juichen! Woehoe! Ik rij met molly mee naar haar oom, die woont hier in perth, en we mogen hier beide de komende dagen blijven!

Ons eerste dagje is rustig aan, we zijn moe, vroeg op en lang in de auto gezeten..
Zaterdag is het dan eindelijk weer eens tijd voor het strand! We gaan naar Scarborough beach, heerlijk dagje zee, strand en chillen! In de avond gaan we stappen, naar Mustang, en daarna Connections, een gaybar, heerlijke avond, met dragqueen show, top!

Zondag; shopping en sushi!
Maandag gaan we naar mt Lawley voor koffie, lekker lunchen, en naar kings park, oh hoe heerlijk om weer niks te moeten, en om lekker ladieda door het leven te gaan!
Dinsdag lunch met een vriendin van Molly, en een dagje aan het zwembad, had ik al gezegd dat mijn leven nu echt heerlijk is? ;)
Woensdag gaan we naar rottnest island, we gaan met de ferry heen, hebben fietsen gehuurd en ffietsen het hele eiland rond (is ong. 11km in lengte) Het is bloedheet, maar heerlijk, overal strandjes, we hebben snorkelmateriaal, lunch ingepakt, we zien quokkas (de cuties)
Donderdag flyers rondgebracht voor mijn auto, die ik wil verkopen, en in de avond gaan we naar de film; lady in the van.
Vrijdag gaan we met piggy(een van de mijnmannen) met de boot het water op! Onwijs gaaf dat ie ons mee wilt nemen! We hebben een picknick ingepakt en gaan de hele dag het water op, de swan river af. We zien dolfijnen (!!!) in de rivier, we komen half vast te zitten met de boot, en we krijgen een flinke shower met zeewater van piggy, het is te gek, onwijs veel gelachen!
Zondag ga ik skydiven! Onwijs nerveus onderweg die kant op! Maar wat was het gaaf zeg! Dat ga ik zeker nog een keer doen! Super vet uitzicht, landen op het strand, het was echt te gek!
Maandag verkoop ik eindelijk mijn auto! Jeej! We gaan naar freo, lekker even een borreltje en rondslenteren.
Dinsdag een regeldagje, tickets naar Melbourne geboekt voor volgende week! Hostel in Melbourne geregeld, vlucht van melbourne naar sydney is geregeld, nog een vlucht in NZ, van christchurch naar auckland (jaja dure grap dat reizen ;) )
We slenteren door de stad, doen een borrel hier en daar, eten geregeld sushi, zweten als een malle (man het is hier zooo heet!) Ik ben blij om naar Melbourne te gaan, vanwege de stad, waar ik erg nieuwsgierig naar ben, maar zeker ook voor de temperatuur.. Doe mij maar even wat verkoeling! Hot hot hot!
Zondag gaan we naar sets on the beach, port beach, @fremantle! Zo n zin in een festivalletje! Renée komt ook, met Jody en Michel, die ik eerder heb ontmoet eind december, vrienden van Renée, het is een topdag, bloedheet, maar onwijs gezellig!

Morgen is het tijd voor een nieuw avontuur! Ik heb al mijn tijd bij Mollys oom mogen blijven, echt onwijs lief!
Ik heb inmiddels mijn auto dus verkocht, omdat ik morgen naar Melbourne vlieg, daar blijf ik een week, dan vlieg ik naar Sydney, voor een paar dagen, waarna ik voor ruim drie weken naar nieuw zeeland ga! Ik ga samen met Jessie Melbourne onveilig maken, waar ik onwijs veel zin in heb! En dan komt molly ons vergezellen in sydney, en vliegen we met z'n drieën naar NZ! We hebben een auto gehuurd, en gaan lekker rondtouren!
Het is nog steeds zo onwerkelijk af en toe, het reizen, de onwijs gave dingen die ik hier mag meemaken, de mensen die ik ontmoet, echt super..
Dit was het weer even voor nu, dikke kus voor jullie allemaal!

1. Chantal:
    Hoi Jor,

Ik vind het nog steeds heerlijk je verhalen te lezen, ben erg visueel ingesteld dus geniet en beleef het gewoon helemaal mee (in mijn fantasie denk wereld).
    Wat bizar het contrast tussen die 2 plaatsen. Geen goede koffie?! Geen reet te doen?! Hoe overleef je dat.

Veel plezier aankomende weken en ik ben zoooo benieuwd naar je Nieuw Zeeland avonturen!

Veel liefs,
    Chantal
  2. Paps:
    Hoi Jo!

Weer een heerlijk verhaal. Wel kom ik af en toe termen/namen tegen, waarvan ik denk: wat is dat nu weer? Maar goed, met Wikipedia bij de hand kom je overal uit.
    Ik hoop dat je kans ziet om de familie in Brisbane te bezoeken als je terugkomt uit NZ.

Liefs, Paps.
  3. Anouk:
    14 maart 2016
    Wauw mop, wat een verhalen!! Super gaaf om te lezen, fijn dat je ons er deel van laat uitmaken!

Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar dat liedje haha. Dat zal vast hilarisch hebben geklonken met dat accent!

Mijn zwager heeft in Nieuw-Zeeland een bungee jump gemaakt, schijnt op Afrika na de hoogste te zijn.. Misschien ook een mooie uitdaging na je geweldige skydive avontuur waar ik echt mega jaloers op ben.....!

Zo aan je verhaal te lezen vermaak je je prima. Je haar groeit als kool en wat heb je een lekker kleurtje! Nooit meer naar huis denk?!

Ik wacht met smart en gepaste jaloezie op je volgende avonturen!

Veel liefs Anouk
  4. Chinouk:
    15 maart 2016
    Lieve Zus,

Wat een heerlijk verhaal weer. Geniet zus, van ieder moment daar. Ik hou van je, mis je en denk iedere dag aan jou.

Kus kus kus
  5. Gerard en mams:
    15 maart 2016
    Het enthousiasme spettert echt weer van m'n scherm af, wat een heerlijk verhaal.
    Zo fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en dat jullie je zelfs in een spookstadje zo goed vermaken.
    Erg stoer dat je die skydive gedaan hebt, mooie foto's ook.
    Persoonlijk zie ik er het nut niet van om uit een vliegtuig te springen, tenzij er vuur en rook uit de motoren komt, maar blij dat jij ervan genoten hebt.
    Blijf genieten, erg benieuwd naar je volgende verhaal.

Love you!!

Knuf, G&e
  6. Iona:
    17 maart 2016
    Super fijn om weer een mooi verslagje van je te lezen, jo. keep us posted xx
  7. Oma rutsen:
    6 april 2016
    o
  8. Oma rutsen:
    7 april 2016
    Stoere Jorinde
    Het heeft lang geduurd, maar hier is dan toch eindelijk een reactie op je verhalen. Om het enigszins met je eigen woorden te zeggen, ik heb er onwijs van genoten en kijk alweer uit naar een volgend verslag. Oma Rutsen