Laatste deel roadtrip met Renée en alleen verder!

21 november 2015 - Pemberton, Australië

Tijd voor weer een nieuwe blog!
Na Monkey Mia zijn we op woensdag naar Kalbarri national park. Wij helemaal voorbereid met genoeg water en eten die kant op, met in gedachten de voorgaande parken, komen we daar aan; geen camping in het park! Na even verder kijken bleek dat er naast het park ook het dorp Kalbarri is, met onwijs veel accommodaties! Gewoon bewoonde wereld dus! Valt weer mee!
Op donderdag gaan we kayaken in het park, op de Murchison river, super tof! We worden opgehaald met een 4wheel drive busje en rijden het park in, de weg in het park is al een beetje hobbelig, maar als we ergens een afslag nemen, wordt het pas echt 4wd! Super smal, grote stenen en steile hellingen, we stuiteren alle kanten op! Bij het eindpunt stappen we uit en maken een prachtige wandeling naar beneden, bij de rivier aangekomen volgen we deze een stukje, waarna we bij de kayaks aankomen. Een supermooi stukje natuur hier! De rivier is aan beide kanten omsloten door hoge rode rotsen! Omdat het droogseizoen is, is er weinig water, we kunnen vanaf dit punt 3km tot het einde kanoën en vandaar weer terug, dus dat is mooi, kunnen we niet verdwalen! Onderweg zien we nog geitjes op de rotsen klimmen, erg schattig! Na het kajakken even een huisgemaakt plakje cake, en we gaan terug. We nemen een andere route, we klimmen een droge waterval omhoog, super gaaf! In de avond gaan we uit eten, Michelle sluit bij ons aan, die hebben we ontmoet op de camping hier, gezellige avond!
Op vrijdag rijden we naar Perth-Swan Valley. Hier gaan we Jessie en Moo opzoeken, die we hebben leren kennen in Sydney, tijdens de groepsreis. We rijden onderweg nog even langs Gregory : hier is namlijk de pink lake! Die moeten wij natuurlijk zien! En ja hoor, hij was echt roze!
In Swan Valley is het treurig weer helaas.. Filmpje op de bank vanavond!
Zaterdag 31 oktober ;halloween! Dat wordt stappen met wat schmink op de gezichtjes! Erg gezellige avond!
In Swan Valley is er een werk-zoektocht gaande, waar iedereen zich mee bezig houdt, dus daar kan ik weinig over kwijt, opdinsdag gaan Renée en ik richting Fremantle, een erg lief, gezellig stadje, hier besluiten we dat we morgen naar Bunbury gaan, omdat daar werk schijnt te zijn.
Jessie rijdt met ons mee naar Bunbury de volgende dag, jaja er mogen bij ons in de auto 3 mensen voorin, wel heel gek hoor, voelt een beetje illegaal!
In Bunbury nog meer werk gezoek, en gezelligheid, iets met een drankspel waar we maar niet op in gaan, afscheid etentje met Jessie en Renée die ook werk vindt..
Tja, dan moest ik ook maar eens bedenken wat ik nu ga doen! Na lang wikken en wegen besloten om met de auto verder te gaan in me eentje! Doodeng moet ik zeggen, maar wel een avontuur!
Ik rij na een week bunbury met Renée terug naar Fremantle, we doen op donderdag met de oudjes mee met bingo, super gezellig! Vrijdag gaan we fremantle in, wat een leuk stadje, er is hier ook een onwijs leuke markt! Lekker uiteten en besloten omtoch nog even een afscheidsborrel te doen, aangezien ik Renée morgen om 7u op het station afzet. Heerlijke avond gehad, in een cafeetje met bandje, dus live muziek! Om 00.00 racen we ervandoor (ja alcohol vrij avondje, we moeten nog rijden) want morgen gaat de wekker vroeg!
Zaterdag, veel te vroeg in de ochtend en blij dat ik gisteren niet heb gedronken! Pff na 4.5 uur slaap moeten we spullen inpakken.
Dan komt het moeilijkste, afscheid nemen, gatver, het viel me zwaarder dan ik had ver wacht! Na zo'n ontzettend gave tijd, met zo'n topper gereist te hebben, is er dan echt een einde aan gekomen.. Ik kon het helaas ook niet droog houden! En dan, sta je daar in je eentje.. Gelukkig stond in mijn planning om naar Jessie te rijden in Busselton! Geen navigatie, want die van mij had er geen zin meer in.. De routr helemaaluitgeschreven, en gaan! In het begin 3 keer fout rijden.. Maar iedere keer rustig blijven, kijken, en verder gaan! Uiteindelijk gevonden! Erg blij dat ik nog niet helemaal alleen was! En super leuk om Jessie weer te zien! In de avond op het strand gegeten met 'haar familie' (ze werkt als au-pair bij een australisch gezin)
Daarna een hostel opgezocht.
De volgende dag was ik uitgenodigd om mee te gaan naar het strand met de fam!
en hoe! In een 4wheel drive het strand op, op het strand vlak voor de zee parkeren, kayak mee, paddle board mee, krabben vangen, die we die avond hebben gegeten, wow wow wow, onwijs super vet! En wat een onwijs lieve mensen!
Maandag; nu ga ik echt alleen op pad! Op naar Margaret river! De weg ernaartoe is al een feestje, door de bossen, langs wijngaarden, wat is het hier mooi! Ik vind een betaalbare camping (wordt lastiger in je eentje) en ga er aan;in me eentje de tent op zetten.. Het gaat prima, maar voelt wel gek! Lekker het stadje verkent, boekje gelezen, wat geschreven, heerlijk dagje zo..
Dinsdag, ik besluit de grotten hier te gaan bezoeken, het is een beetje regenachtig en winderig, maar daar merk je in een grot niks van..! De ene grot ga ik in mijn eentje door, met audio tour en de andere met een tourguide, mammoth cave en lake cave. Onwijs mooi om te zien. Lake cave is zelfs nog een actieve grot, waar water door stroomt ook. Na de grotten op naar een galerie, je moet jezelf toch een beetje vermaken! Tot slot een cappuccino gehaald, en er is ruim een halve dag voorbij! Dat alleen zijn voelt nog wat onwennig, maar is best prima! Ik kan hrlemaal zelf bedenken wat ik wil, wanner en hoe! Als ik terug kom bij de camping zie ik alleen mijn tent even niet.. Oh uhm, ja hoor, daar ligt ie.. Ja plat, stok gebroken, tent gescheurd, plas water erop.. Ik kan er alleen maar naar kijken.. Verdorie.. Een aardige ozzy (Australiër) helpt mij met deze bende en mijn tent mag onder zijn luifel drogen.. Het blijft af en toe regenen, geen zin meer om op zoek te gaan naar een nieuwe tent, dus dat wordt in de auto slapen! Gelukkig ben ik alleen en is het nietzo heet! In de avond een kampvuur, gezelligheid, veel Duitsers en Fransen,en wat ozzy's. Ik voel me niet meer alleen!
Woensdag, ik ga op pad met Annabelle en Max, een jong Duits stel. We gaan wat stranden bekijken, het waait onwijs hard, dus er zijn flinke golven! Het is koud, maar man, man, wat zijn die stranden hier weer mooi! En leeg, en genoeg parkeerplek! Wat wil je nog meer?! Dat geldt trouwens voor heel wat stranden hier in WA, niet druk en genoeg gratis parkeerplaatsen!
Op donderdag ga ik weer naar Busselton, op pad met Jessie, nieuwe tent kopen, uit eten en een borrel!
Op vrijdag heb ik afgesproken met Aaron, uit Perth, had ik eerder aan de kust ontmoet en hij is inmiddels klaar met zijn roadtrip en in de buurt, heerlijk uit eten geweest en een gezellige avond gehad!
Ik heb vandaag ook een wwoof adres geregeld voor zondag, voor een week om te beginnen. Wwoofen in het kort; je werkt een paar uur per dag voor kost en inwoning op een farm. Lijkt mij een erg leuke manier om eens te kijken hoe dat gaat! Ben erg benieuwd!
Op zaterdag richting Pemberton, dan ben ik halverwege richting Albany, waar mijn wwoof adres is. En, eris hier een nationaal park, waar je mega bomen kan beklimmen! Zo'n 60 meter hoog! Goed, dat is dus nu, ik zit nu in Pemberton, en morgen ga ik eerst even bij die bomen kijken, en daarna, mijn nieuwe avontuur: wwoofen!
Bye!

1. Paps:
    21 november 2015
    Wat weer een heerlijk verhaal, Jorinde! Mijn jaloezie-pijl stijgt nog steeds.
  2. Chinouk:
    21 november 2015
    Hey zus, super leuk om weer te lezeb.. Succes met wwoofen en spreek je gauw. Xxx
  3. Chantal:
    21 november 2015
    Leuk om weer van je te horen! Ik kijk altijd onwijs uit naar je blogs. Weer een heel verhaal wat je zo meemaakt en je bent nog maar een paar maanden daar. Succes met je volgende avontuur.
  4. Iona:
    22 november 2015
    Klinkt echt goed allemaal Jo :-D Zoveel mooie plekken, leuke activiteiten en mensen. Ben benieuwd hoe wwoofen bevalt, lijkt me iig echt leuk. Komen er binnenkort ook weer wat foto's? xxx
  5. Anouk:
    22 november 2015
    Wauw Jor, wederom weer heerlijk van je verhaal genoten! Wat spannend dat je er nu echt alleen voor staat. Maar dat ga jij helemaal redden!! Geniet!

xxxx
  6. Susanne:
    20 januari 2016
    Wat veel en in een korte tijd. Echt nog een beetje zoeken. Maar ondertussen ook super gave dingen meemaken. Zo stoer!